آموزش, هدیه و کادو

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله 1

ساخت پاکت نامه

در این مطلب، یاد می‌گیریم تا چطور یک پاکت نامه‌ ساده و زیبا را به روش اوریگامی بسازیم. از این پاکت می‌توان برای ارسال کارت پستال یا نامه استفاده کرد و تفاوت آن با پاکت‌های آماده، سلیقه و زمانی است که برای ساخت این پاکت دست ساز صرف کرده اید. روش ساخت این پاکت نامه بسیار ساده و سریع بوده و می‌توان از آن به عنوان یکی از اشکال ساده و ابتدایی در آموزش اوریگامی نیز استفاده کرد. همانطور که حتماً می‌دانید، اوریگامی به روش‌های خلاقانه و بعضاً پیچیده‌ای اشاره دارد، که از یک کاغذ یا مقوای ساده، وسایل و ابزار کاربردی و یا تزئینی می‌سازند.

روش ساخت پاکت نامه 

در فرایند ساخت پاکت نامه یا هر وسیله‌ی دیگری که به روش اوریگامی ساخته می‌شود، نیازی به چسب نیست. خودِ عملِ تا زدن است که پاکت یا هر وسیله‌ی دیگر را بسته نگه می‌دارد. البته اگر خواستید می‌توانید از کمی چسب برای محکم‌تر کردنِ کار استفاده کنید. پس در هر زمانی که به یک پاکت نیاز داشته و امکان خرید آن را ندارید، می‌توانید با استفاده از این تکنیک، پاکت نامه خود را بسازید.

برای ساخت یک پاکت نامه، می‌توانید از هر نوع کاغذی که خواستید استفاده کنید. یک کاغذ آ4 معمولی یا پاکت کاغذی میوه و تره بار هم می‌تواند کار شما را راه بیاندازد. اما بهتر است از مقواهای نازک و مناسب برای کادو کردن برای این کار استفاده کنید.

این تکنیک برای ارسال یک کارت هدیه یا کارت پستالی که پاکت ندارد، خیلی به کار شما خواهد آمد. شما می‌توانید در عرض دو دقیقه و با هر کاغذی که در اطراف شما پیدا می‌شود، یک پاکت مناسب را برای اهداف مورد نظر خود بسازید. برای این کار، فقط به یک کاغذ مربعی شکل نیاز داریم.

 

مرحله‌ی اول در ساخت یک پاکت نامه به روش اوریگامی: تا زدن را شروع کنید

اگر کاغذ شما یک رو  بوده و فقط در یک سمت خود نقش یا رنگ دارد، سمت سفید رنگ یا خالی کاغذ را رو به سمت بالا قرار دهید. این سمت، در قسمت داخلی پاکت قرار می‌گیرد.

  1. بر اساس تصویر بالا، گوشه‌ی سمت راست را گرفته و به سمت چپ تا بزنید. سپس وسط قسمت تا خورده را با انگشت فشار دهید.
  2. حالا گوشه‌ی پایینی را گرفته و همین کار را تکرار کنید. بعد از باز شدن کاغذ باید یک X کوچک در وسط آن تشکیل شده باشد.
  3. گوشه‌های سمت راست و چپ کاغذ را تا زده و تا مرکز X به هم برسانید.

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله 2

مرحله دوم

  1. گوشه‌ی بالایی را به مرکز X رسانده و با انگشت شست و به شکلی که در تصویر نشان داده شده، یک علامت را در وسط قسمت تا خورده ایجاد کنید.
  2. گوشه‌ی پایینی را تا علامتی که در مرحله‌ی قبل ایجاد کردید، بالا آورده و تا بزنید. لبه‌های سمت راست و چپ این قسمت را موازی با دیگر اضلاع قرار دهید.
  3. تمامی قسمت‌های تا خورده را باز کنید.

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله 3

مرحله سوم

  1. لبه‌ی سمت راست بخش پایینی را به شکلی که نشان داده شده به سمت داخل تا بزنید. بخش تا خورده را با انگشت محکم کنید تا جای آن باقی بماند. سپس دوباره این قسمت را باز کنید.
  2. لبه‌ی سمت چپ را به همین روش تا زده و باز کنید.
  3. گوشه‌ی پایینی را تا محل تا خورده شده و مشابه عکس بالا تا بزنید.
  4. سمت راست این قسمت را روی قسمت تا خورده و مشابه تصویر تا بزنید. باید همانطور که مشاهده می‌کنید، یک ذوزنقه‌ی متساوی الساقین در گوشه‌های پایینیِ گار ایجاد شود.

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله 4

مرحله چهارم

  1. بخش پایینی را باز کرده و یک تای کوهی شکل (حرکتی ابتدایی در اوریگامی) را در محل خطوط قبلی ایجاد کنید. قسمت‌های جانبی را مانند عکس به زیر بخش مرکزی تا بزنید.
  2. تصویر نتیجه‌ی کار را به وضوح نشان می‌دهد.
  3. همین حرکت را در سمت چپ تکرار کنید.

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله 5

مرحله پنجم

  1. بخش پایینی را دوباره به جای قبلی خود تا بزنید
  2. گوشه‌های سمت راست و چپ را به داخل بخش مرکزی قسمت پایینی که در مرحله‌ی قبل ایجاد کردیم، فرو کنید.
  3. می‌توانید با کمی چسب این قسمت‌ها را ثابت نگه دارید.
  4. قسمت بالایی را نیز به سمت پایین تا بزنید.

آموزش ساخت پاکت نامه به روش اوریگامی در 6 مرحله 6

پاکت نامه اوریگامی شما آماده‌ی استفاده است. کارت، یادداشت، پول یا هرچیزی که می‌خواهید را درون آن قرار داده و درب آن را محکم کنید.

پیشنهاد میکنیم آموزش ساخت جعبه هدیه و کادو را نیز مطالعه بفرمایید.

منبع: دسپروس کرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *