خدمات صحافی و جلد سازی نفیس 1

صحافی لوکس و نفیس

در صحافی و جلدسازی نفیس و لوکس کتاب غالبا از جنس چرم و کاغذ گلاسه و بعضا کاغذ عطری استفاده می‌شود. بعلاوه برای این کتاب قاب و یا جعبه‌ای شیک نیز طراحی می‌شود تا کتاب درون آن قرار داده شود و حس خوب نفیس بودن کتاب را مضاعف نماید. اما نکته‌ای که در این میان مغفول مانده است این است که به صرف اینکه کتابی چرمی باشد، گلاسه باشد و یا جعبه داشته باشد، نمی‌توان به آن لوکس و نفیس گفت.

صحافی نفیس کاری بسیار حساس و دقیق است که فردی متخصص باید آن را انجام دهد تا ظرافت‌های یک کار نفیس را به اصطلاح دربیاورد. به طور مثال داغی که بر روی جلد چرمی کار می‌شود باید طوری باشد که تذهیب و طرح‌های ریز کاملا نمایان باشد. و یا لب برگردان‌های کتاب به طوری تمیز و یک دست انجام شود که در حد یک کتاب نفیس باشد.

 

صحافی و جلدسازی چرمی

زمانی که سخن از صحافی و جلد سازی چرمی به میان می‌آید، ناخود آگاه چرم گاو، بز یا گوسفند تداعی می‌شود. اما چرمی که امروزه متداول است و در کتابهای چرمی استفاده می‌کنیم، جنسی به نام ترمو است. ترمو نوعی پی یو (PU) است که خصوصیاتی کاملا شبیه به چرم طبیعی دارد و نسبت به حرارت واکنش نشان می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که طرح‌های هنری و تذهیب‌ها به خوبی بر روی جلد کتاب پیاده شود. در برخی موارد از چرم مصنوعی نیز در کتاب استفاده می‌شود که از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

 

جلدسازی کتاب و صحافی جلد سخت: صحافی ته دوخت، صحافی گالینگور، صحافی طلاکوب

نکته ای که در صحافی نفیس اهمیت دارد این است که با توجه به سنگین بودن ورق های گلاسه، باید حتما از صحافی ته دوخت استفاده شود. شیرازه کتاب نیز باید از جنس با کیفیتی باشد. این موضوع در برخی صحافی‌ها نادیده گرفته می‌شود. این اهمال باعث ورق ورق شدن و یا حتی از جلد درآمدن کتاب می‌شود. در جلد سازی کتاب نیز از صحافی جلد سخت استفاده می‌شود. در ساخت جلد سخت از ام دی اف (MDF) استفاده می‌شود.

البته برخی از صحاف‌ها از مقوا نیز استفاده می‌کنند که باعث می‌شود بعد از مدتی جلد و جعبه به اصطلاح تاب بردارد. روکش چرم، گالینگور و یا حتی سلفون نیز بر روی ام دی اف کشیده می‌شود. از مزایای استفاده از جلد گالینگور این است که می‌توان از صحافی طلاکوب یا زرکوب نیز استفاده نمود که طرفداران خاص خود را دارد.

 

سفارش صحافی و جلدسازی کتاب

صحافی و جعبه سازی انتشارات هلیا با تکیه بر تجربیات سالهای گذشته خود، می‌تواند نفیس‌ترین کتابها را برای شما صحافی نماید. ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که با سفارش صحافی کتاب در انتشارات هلیا، رضایت کامل شما را جلب نماییم. کافیست برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما در این زمینه برخوردار شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *