طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن 1

طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن

مقدمه طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن

عطر و ادکلن یکی از چیزهایی است که مردم آن را در مناسبت‌های مختلف به عنوان کادو به یکدیگر می‌دهند، از همین جهت لازم است تا عطر و ادکلن جعبه‌ای داشته باشد که از دید مردم برای کادو دادن مناسب باشد. جعبه عطر و ادکلن باید ویژگی‌هایی داشته باشد که ظاهر کالا را شیک و زیبا کرده و به آن جلوه‌ی دوچندانی دهد. برای آن که این جعبه‌ها کیفیت خوبی داشته باشد لازم است در زمان طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن، از دستگاه‌های چاپ خوب و مقوا و ام دی اف با کیفیت استفاده گردد.

جعبه عطر و ادکلن ممکن است با ظاهرهای مختلفی طراحی و تولید شود. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن ادامه مطلب را مطالعه کنید.

جعبه عطر کادویی

همانطور که اشاره نمودیم، عطر و ادکلن کالایی است که بسیار از آن به عنوان کادو استفاده می‌شود، همین ضرورت ایجاد می‌کند که ظاهر شیک و لوکسی داشته باشد. جعبه عطر و ادکلن انواع مختلفی دارد که انتشارات هلیا می‌تواند به هر شکلی که مشتری بخواهد و مطابق با سلیقه او طراحی و تولید کند. طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد مانند: جعبه درب‌دار معمولی، جعبه درب‌دار لولایی، جعبه کشویی و… .

جعبه عطر و ادکلن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

جعبه عطر باید ظاهری داشته باشد که نظر مشتری را به خود جلب کند  به خصوص اگر آن عطر و ادکلن، در دسته عطرهای گران قیمت و لوکس باشد. به عبارت دیگر نمی‌توان عطر یا ادکلنی تولید کرد که بسیار باکیفیت و گران قیمت است ولی برای آن یک جعبه معمولی طراحی و تولید کرد. زیرا مشتری زمانی که قیمت بالایی برای یک عطر یا ادکلن می‌دهد، توقع دارد که آن کالا ظاهر و بسته بندی زیبا و جذابی داشته باشد.

نکته‌ی دیگری که در طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن باید درنظر داشت این است که علاوه بر آن که جعبه لازم است ظاهر زیبایی داشته باشد، باید از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد. به این جهت که از زمانی که عطر و ادکلنی از کارخانه تولید کننده خارج شده و به بازار و به دست مشتری برسد، به صورت مکرر جابجا می‌شود درنتیجه اگر جعبه عطر استحکام کافی را نداشته باشد ممکن است با کمترین فشاری شیشه عطر آسیب ببیند.

سفارش جعبه ادکلن

به طور کلی این چنین گفته می‌شود که طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن 4 دلیل اصلی دارد که به شرح زیر است:

  1. محافظت کردن از شیشه عطر: گفتیم که وجود یک جعبه محکم و مناسب باعث می‌شود تا شیشه عطر آسیب نبیند، حال باید اضافه کنیم که علاوه بر آن، جعبه‌ای با مهر و موم مناسب از دستکاری کردن فروشنده در عطر جلوگیری می‌کند.
  2. بالاتر بردن جذابیت ظاهری عطر: یکی از عوامل موثر در موفقیت یک محصول، ظاهر جذاب آن است. هرچقدر بسته بندی یک عطر زیباتر و جذاب‌تر باشد، فروش بیشتری نیز خواهد داشت.
  3. تبلیغ کردن برند عطر: زمانی که یک فروشنده در ویترین خود عطرهای مختلفی را کنار هم قرار می‌دهد، داشتن لوگو با اندازه مناسب و همچنین داشتن توضیحات بر جعبه عطر، باعث می‌شود تا توجه‌ها به آن جلب شده و به این طریق برند سازی شود.
  4. متمایز شدن از دیگر رقبا: طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن هرچقدر خاص‌تر و شیک‌تر باشد موجب خواهد شد تا مردم بیشتر به سمت آن جلب شوند و در نتیجه از رقبای خود جلو بزند.

انواع طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن

در ابتدای مطلب اشاره نمودیم که طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن انواع مختلفی دارد، در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده و مختصری توصیح می‌دهیم.

جعبه عطر جیبی

یکی از مدل عطر و ادکلن‌هایی که تولید می‌شود، عطر جیبی است. افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند تا عطری داشته باشند که بتوانند آن را همراه خود داشته و در موراد نیاز از آن استفاده کنند. این نوع عطرها و ادکلن‌ها با ابعاد کوچکی طراحی می‌شوند تا نیاز این دسته افراد را برطرف نمایند.

جعبه لاکچری ادکلن

برندهای عطر و ادکلن که بسیار معروف و گران قیمت هستند باید جعبه‌های لاکچری و لوکسی داشته باشند تا مشتری به خرید آن جذب شود. در اغلب موارد در طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن لاکچری، از طلاکوب برای برجسته سازی استفاده می‌شود.

پاکت خرید ادکلن

برخی از برندها خلاقیت به خرج داده و پاکت‌هایی طراحی و تولید می‌کنند که لوگوی برند عطر بر روی آن درج شده و زمانی که مشتری آن ادکلن را خریداری می‌کند، در آن پاکت گذاشته شده و به او تحویل داده می‌شود.

استند عطر و ادکلن

به طور معمول تولیدکنندگان عطر که اقدام به طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن جیبی می‌کنند، جعبه‌ها و استندهایی نیز طراحی می‌کنند تا آن عطرهای جیبی در آن قرار داده شود.

جعبه ادکلن چند عددی

برخی از برندها هستند که به منظور تبلیغات و جلب مشتری، از عطرهای پرفروش خود با سایزهای کوچک تولید کرده و آنها را در بسته‌های چند عددی (غالبا 2 یا 3 عدد)، قرار داده و به صورت گیفت در مناسب‌های مختلف به افراد می‌دهند.

نگهدارنده و منقسم داخل جعبه

در طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن‌های خاص و گران قیمت، از نگهدارنده و منقسم‌هایی استفاده می‌شود که مانع از آسیب دیدن شیشه عطر خواهد شد.

ساخت جعبه عطر و ادکلن چوبی به صورت عمده

به هنگام طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن، لازم است تا استانداردهای جعبه سازی رعایت گردد و جعبه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند. جعبه‌ها می‌تواند ظاهری زیبا و شیک به عطر و ادکلن بدهد و به این طریق نظر خریداران و مشتریان را به خود جلب کند. همچنین خاص بودن طرح جعبه عطر و ادکلن باعث می‌شود که آن عطر در میان سایر رقبای خود جلوه‌ی بیشتری پیدا کند. استفاده از طلاکوبی در طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن می‌تواند به جعبه عطر شما ظاهر لاکچری و شیک‌تری بدهد.

البته باید در نظر داشته باشید که زیبایی جعبه همه چیز نیست و باید در زمان طراحی آن، از مقوا و ام دی اف با کیفیت استفاده گردد تا جعبه استحکام بالایی داشته و مانع از ورود آسیب به شیشه عطر یا ادکلن شود. درج لوگو برند بر روی جعبه عطر باعث برند سازی آن می‌شود و به این ترتیب بیشتر میان افراد شناخته می‌شود. انتشارات هلیا می‌تواند هر نوع جعبه‌ عطر و ادکلنی با هر ابعادی مطابق با سلیقه شما طراحی کند.

شما می‌توانید برای سفارش جعبه ادکلن با تلفن‌های ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید.

[contact-form-7 id=”2669″ title=”فرم تماس 1″]

دیدگاهی در مورد “طراحی و تولید جعبه عطر و ادکلن

  1. فاطمه میرزایی گفت:

    سلام حداقل سفارشتون چند تاست؟

    1. حمیدرضا پویامنش گفت:

      سلام حداقل سفارش بستگی به مدل جعبه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *